Jak działają teleporady lekarskie?
Z teleporad można korzystać nieodpłatnie lub odpłatnie. Nieodpłatne teleporady lekarskie to te oferowane przez publiczne placówki ochrony zdrowia, na przykład przychodnie rodzinne, dostępne dla wszystkich pacjentów posiadających ubezpieczenie zdrowotne. Aby z nich skorzystać, wystarczy zadzwonić do wybranej placówki i poprosić o zdalną konsultację – recepcjonista przekaże dyspozycję lekarzowi, a ten oddzwoni o umówionej porze. Odpłatne teleporady lekarskie to natomiast usługi świadczone przez platformy takie jak Home Doctor, dostępne dla każdego pacjenta, bez względu na to, czy posiada ubezpieczenie zdrowotne, czy nie. Aby z nich skorzystać, wystarczy wejść na stronę homedoctor.pl, wybrać specjalistę i dogodny termin konsultacji, a następnie wypełnić formularz, podając swoje dane i numer telefonu oraz dokonać płatności przelewem. Po zaksięgowaniu wpłaty zgłoszenie trafi do internetowego systemu rezerwacji i stamtąd do lekarza, który zadzwoni o ustalonej porze. W trakcie zdalnej konsultacji, podobnie jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych wizyt w gabinetach lekarskich, pacjent szczegółowo przedstawia swój problem zdrowotny i otrzymuje od lekarza potrzebne zalecenia wraz z receptą, L4 i ewentualnym skierowaniem na badania – wszystko to bez wychodzenia z domu!
Kiedy warto skorzystać z teleporady?
Teleporady stworzono głównie po to, by dać pacjentom możliwość konsultowania objawów zakażenia koronawirusem na odległość, bez narażania na szwank zdrowia innych ludzi, ale nie tylko chorzy na COVID-19 mogą korzystać z tej formy świadczeń medycznych. Takie rozwiązanie zaleca się także osobom, które cierpią na infekcje dróg moczowych, zapalenie zatok, przeziębienie i inne łatwe do zdiagnozowania dolegliwości albo po prostu potrzebują jedynie recepty do kontynuowania stałej terapii. W każdej z wyżej wymienionych sytuacji szybka i wygodna konsultacja telefoniczna będzie o wiele lepszym pomysłem niż tradycyjna, czasochłonna wizyta w gabinecie lekarskim.